Uudistuneen Veljekset Mattilan markkinointinimi on nyt Mattila Bros. Nimen lisäksi uudistuksen on kokenut koko brändi uusista tuotepakkauksista mainontaan. Suurimpana vaikuttimena uudelle ilmeelle on ollut Veljekset Mattilan teettämä kuluttajatutkimus, jossa tehtiin tärkeitä havaintoja kuluttajien käyttäytymisestä, ikäjakaumista, asuinkunnista, asuinmuodoista sekä suomalaisten perheiden ostokäyttäytymisestä lihajalosteiden osalta.

    • Olemme käyneet myös paljon keskusteluja keskusliikkeiden ostajien, kauppiaiden ja myymälävastaavien kanssa ja tehneet näiden keskustelujen perusteella johtopäätöksiä tuotteidemme paremman menekin varmistamiseksi, toimitusjohtaja Tero Sivula kertoo.

Sivula on tyytyväinen lopputulokseen.

    • Se on juuri sitä mitä haimme: nuorekas, suoraviivainen ja selkeä, unohtamatta lähes 60 vuotta kestänyttä historiaamme sekä Mattilan tarinaa joka alkaa Kanadan ikimetsistä 1950 luvulta.

Uuden brändin muutosprosessi on kestänyt noin vuoden. Mukana on ollut helsinkiläinen mainostoimisto Valve sekä turkulainen Viestintäliiga, joka on vastannut some-kanavien aktiivisesta viestinnästä. Some-kanavista ovat käytössä Instagram, Facebook, Twitter ja YouTube.

Viikosta 44 alkaen kanavilla näytetään videosarjaa veljesten saunareissusta. Videosarjalla kaksi julkisuudesta tunnettua miestä seikkailee savusaunan, järvimaisemien ja pirstoutuvien posliinisten salaattilautasten seassa.

    • Kannattaa seurata! Pöhinä Mattila Bros.in ympärillä tiivistyy. Lähdemme koko Suomen kiertävälle Mattila Bros. –kiertueelle. Rakennamme kauppojen sisään ”savusaunan”, jossa esittelemme historiaamme kuvallisesti ja markkinoimme uutta Löyly- ja Timber- tuotesarjaamme, Sivula paljastaa.
© Copyright - Lihalehti